Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Jaworzno

Serwisy typu social media, a więc FacebookInstagram, czy też ostatnio zyskujący na popularności LinkedIn to dość duży obszar aktywności osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami lub siatką wzajemnych powiązań biznesowych. Nie można więc zlekceważyć siły, która kryje się za tymi portalami społecznościowymi.

Konsekwencje braku profilu firmowego na portalu społecznościowym

Trudno wyobrazić sobie sytuację w której znana marka nie posiadałaby oficjalnego profilu firmowego. Co by się stało, gdyby całkiem zignorować potrzeby klientów bycia w ciągłym kontakcie w social media? Z pewnością wcześniej czy później doprowadziłoby to do sytuacji, w której powstałyby nieoficjalne profile, stworzone przez użytkowników, którzy nie mają nic wspólnego z daną marką. Mogą to być profile niekoniecznie utrzymane w pozytywnym tonie, a sama kontrola przebiegu informacji będzie niemożliwa, więc każdy będzie w stanie zamieścić swoją opinię i bez udziału firmy budować negatywną markę dla danej firmy. Również osoby przekonane do tego, że właśnie odnalazły oficjalny profil będą raczone informacjami, nad którymi firma nie będzie mieć kontroli. Jeśli nawet firma zadba o to, aby w wyszukiwarce Google utrzymywać dobry trend ocen, to nie oznacza, że w przypadku Facebooka będzie tak samo. Zadbanie o zdrowy i przyjazny klimat na Fanpage, który jest w posiadaniu firmy pozwoli utrzymać pozytywne wrażenie wśród potencjalnych śledzących profil. Założenie profilu w mediach społecznościowych oraz prowadzenie go zgodnie z regulaminem i obowiązującymi trendami może już na samym początku sprawić trudności, dlatego zawsze warto wspomóc się współpraca z agencją marketingową.

Social media – buduj świadomość marki

W gruncie rzeczy profil na portalu społecznościowym nie służy do tego, aby bezpośrednio zachęcać ludzi do kupna wybranych produktów lub prowadzić sprzedaż i ogłaszać promocje. Służy głównie temu, aby budować świadomość o marce i tworzyć w potencjalnych klientach zaufanie. Dlatego też Fanpage służy do przekazywania informacji niekoniecznie całkowicie związanych z działalnością firmy, ale również do tworzenia społeczności osób, które aktywnie udzielają się w komentarzach i zostawiają polubienia, a nawet dzielą się ciekawymi artykułami i tekstami ze swoimi znajomymi. Na czym opiera się budowanie zaufania? Głównie na interakcji z klientami. Jeśli pojawi się jakiś problem lub potrzeba – firma jest w stanie szybko odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości. Natomiast w kwestii świadomości marki – jeśli firma jest otwarta i publikuje ciekawostki związane z pracownikami lub tym jak przebiega produkcja danego produktu, to tym bardziej ludzie są świadomi tego, jak wygląda to od drugiej strony i dzięki otwartości są pozytywnie nastawieni do przedsiębiorstwa.