Firma, która działa jedynie o zasięgu lokalnym nie musi inwestować dużych kwot, aby skutecznie dotrzeć do określonego grona odbiorców. Nie tylko strony typu katalog firm pomagają w dotarciu do lokalnych odbiorców, ale również innego typu witryny skutecznie poinformują potencjalnych klientów o tym, że w danej lokalizacji działa konkretna firma, która ma w swojej ofercie wybrane rodzaje produktów lub usług. W jaki sposób więc zareklamować firmę lokalną w internecie, aby nie przepłacać?
Artykuł sponsorowany
Doskonałym pomysłem na promocję może być artykuł sponsorowany na portalu o zasięgu lokalnym. Z takiego rodzaju witryn korzystają osoby, które poszukują informacji na temat tego co dzieje się aktualnie w danym mieście lub regionie. Poszukują również możliwości zakupu produktów lub usług, które znajdą najbliżej siebie. Nic więc dziwnego, że atrakcyjny artykuł sponsorowany zamieszczony na takiej witrynie może przynieść bardzo konkretne korzyści. Link zwrotny wygeneruje także lepszą widoczność w wyszukiwarce Google, a osoby klikające w link mogą bezpośrednio skorzystać z zakupów na witrynie przedsiębiorstwa.
Reklama na Facebooku
Serwisy społecznościowe, a przede wszystkim Facebook, to obecnie jedna z najlepszych form reklamy internetowej dla przedsiębiorstw działających lokalnie. W prosty sposób w trakcie tworzenia kampanii reklamowej można wybrać między innymi takie parametry jak wiek, zainteresowania, płeć i wiele innych – dzięki czemu koszt takiej reklamy zmniejszy się, a ograniczona ilość odbiorców nie będzie żadnym problemem, bo jej treść będzie trafiać wyłącznie do osób, które potencjalnie będą tym zainteresowane. Warto podkreślić jeszcze jedną zaletę tego typu reklamy – pozwala ona budować świadomość o danej marce. Nawet jeśli w danym momencie ktoś nie będzie potrzebował konkretnej usługi to przypomni sobie, że firma o takiej nazwie oferowała konkretne produkty.