Copywriter – opis zawodu

Zawód copywritera jest stosunkowo młody. Pojawił się wraz z odkryciem możliwości, jakie niesie Internet. Dzięki takim pracownikom firmy marketingowe, handlowe czy usługowe mogą zdobywać zasięgi, poszerzać bazę klientów i po prostu zarabiać.

Szerszy opis zawodu copywritera dostępny jest na blogu https://www.zlecenia.pl/blog/jak-wyglada-praca-copywritera/.

Copywriter – jak zostać copywriterem?

Nie jest to zawód, który zdobywa się na drodze kierunkowego wykształcenia. Co nie zmienia faktu, że są do takiej pracy potrzebne bardzo konkretne, niekiedy poświadczone dyplomem umiejętności. Przede wszystkim trzeba znać zasady pisania wedle klucza SEO, wiedzieć, w jaki sposób działają silniki wyszukiwarek internetowych, znać specyfikę portali społecznościowych. Oraz potrafić tworzyć unikalne, interesujące treści. Można zatem powiedzieć, że copywriter to połączenie redaktora z marketingowcem, a nawet po części webmasterem. Wszystkie te kompetencje zdobyć można na drodze własnego doświadczenia, uczestniczenia w kursach zawodowych i szkoleniach z SEO, zasad pisania tekstów reklamowych i na zamówienie lub z tworzenia treści internetowych, w tym witryn. Wyższe uczelnie nie oferują kierunkowego wykształcenia, ale dobre przygotowanie dają studia z marketingu, reklamy, psychologiczne, informatyczne albo polonistyczne.

Więcej o tym jak zostać copywriterem dowiesz się z artykułu na https://www.zlecenia.pl/blog/jak-rozpoczac-swoja-przygode-jako-copywriter/.

Copywriter – predyspozycje zawodowe

Te składają się z umiejętności twardych – takich jak wspomniana znajomość zasad SEO oraz efektywnego publikowania treści w Internecie. Nie mniej istotna jest też umiejętność pisania i opracowywania tych treści. To zdecydowanie praca dla osób obdarzonych łatwością pisania tekstów i artykułów, wykazujących się elokwencją oraz doskonałą znajomością ortografii i gramatyki języka, w którym pisze. Nie zawsze musi być to język polski – wielu pracodawców i klientów wskazuje na potrzebę tworzenia treści po angielsku czy niemiecku. Istotna jest też umiejętność zastosowania wspomnianych zasad SEO – dobór słów, odpowiednia ich odmiana i umiejscowienie w tekście tak, aby były efektywnie zauważane przez wyszukiwarki. A tym samym zwracały na siebie uwagę docelowych odbiorców.

Copywriter – obowiązki zawodowe

Zadaniem copywritera jest sporządzanie treści internetowych na zadany temat i o określonym przeznaczeniu. Mogą być to krótkie wpisy na bloga, artykuły tematyczne, opisy przedmiotów w sklepie internetowym albo wypełnianie treścią witryn internetowych. Ważne, aby treści napisane były zgodnie z zasadami marketingu internetowego, dostosowane do odbiorcy oraz spełniały wytyczne zamawiającego. Praca w dużej mierze ma charakter biurowy, z dużą ilością czasu spędzonego przed komputerem na wyszukiwaniu potrzebnych informacji.

Copywriter – zarobki i własna działalność

Zatrudnienie w tym zawodzie można znaleźć przede wszystkim w firmach reklamowych, agencjach marketingowych, ale też jako pracownicy wewnętrznych działów promocji i reklamy większych firm usługowych, handlowych albo produkcyjnych. Przeciętne zarobki copywritera w Polsce wynoszą około 2500 – 3700 zł netto. Wiele zależy od doświadczenia, formy zatrudnienia i ilości oraz poziomu skomplikowania pracy, którą się wykonuje. Dość popularne w tym zawodzie jest też samozatrudnienie. Copywriter — freelancer to bardziej ambitne i wymagające rozwiązanie — samemu trzeba zadbać o dopływ zleceń, reklamę i siedzibę. To jednak daje większą elastyczność i potencjalnie większe zyski. Samodzielni copywriterzy przeważnie zarabiają więcej niż ci etatowi. Stawki ustalane są zawsze indywidualnie z klientem.

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/copywriter-na-etacie-czy-wlasnej-dzialalnosci/