Ile kosztuje strona internetowa?

Chcesz zdobywać nowych klientów online i rozwinąć swój biznes? Może czas pomyśleć o stronie internetowej dla swojej firmy? Wirtualna wizytówka marki wzmocni Twoją pozycję na tle konkurencji i otworzy nowe możliwości dla Twojego biznesu. Dowiedz się już teraz, ile kosztuje stworzenie strony WWW i jakie masz opcje do wyboru.

Ile trzeba zapłacić za stworzenie strony internetowej?

Jak się zapewne domyślasz, na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Ceny stron internetowych wahają się od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy.

Cena strony internetowej zależy od wielu czynników. Na przykład: czy zrobisz ją samodzielnie w kreatorze WWW, czy może zlecisz jej stworzenie profesjonalistom.

Koszt zależy również od tego, jak ma wyglądać Twoja strona internetowa. Czy będzie to rozbudowany serwis z wieloma podstronami, czy strona typu One Page, czyli taka, która zawiera tylko stronę główną.

Do ceny budowy strony internetowej trzeba doliczyć opłatę za domenę (unikalny adres internetowy), hosting (miejsce na serwerze) oraz certyfikat bezpieczeństwa SSL (ochrona przed atakami hakerów i złośliwym oprogramowaniem).

Żebyś mógł łatwiej dokonać wyboru, przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych rozwiązań.

Cena strony internetowej firmy. Ile trzeba zapłacić za stronę WWW?

Jakie są klasyczne rodzaje stron internetowych?

To, jaką opcję wybierzesz, zależy od tego, jakie funkcje ma spełniać witryna Twojej firmy i jakie cele zamierzasz osiągnąć.

Oto klasyczne opcje do wyboru.

Strona One Page

Witryna, która składa się z jednej podstrony. Użytkownik porusza się po niej w górę i w dół. Menu strony nie przenosi klienta do nowej podstrony, lecz przesuwa widok do wskazanego miejsca na stronie głównej.

Ile kosztuje? Ze względu na niewielką liczbę elementów budowa takiej strony trwa relatywnie szybko i nie należy do najdroższych rozwiązań.

Dla kogo? Jest to dobra opcja dla firm, które chcą prezentować jeden konkretny produkt lub usługę.

Strona firmowa

Jest to centrum dowodzenia działań online. Na profesjonalnej stronie firmowej jest miejsce na najważniejsze informacje o firmie i odsyłacze do mediów społecznościowych, prezentowanie oferty w formie zdjęć i filmów oraz eksperckie artykuły. Z taką stroną łatwiej walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i budować opinię eksperta w swojej branży.

Ile kosztuje? Cena zależy od tego, jak strona firmowa jest rozbudowana. Przed budową warto poprosić o wycenę. Na przykład agencja marketingowa WeNet oferuje bezpłatną wycenę przed rozpoczęciem działań.

Dla kogo? Dla firm różnej wielkości, które planują rozwijać swoją działalność w sieci.

Strona dedykowana

Opcja ta zawiera zaawansowane i niestandardowe rozwiązania, które nie są dostępne w pozostałych (standardowych) rodzajach stron internetowych. Strona dedykowana nie jest oparta na istniejącym szablonie, lecz buduje się ją od podstaw.

Ile kosztuje? Trudno mówić tutaj o konkretnych cenach. Jednak jest to opcja ponadprzeciętna, więc koszt jest nieco większy niż standardowo.

Dla kogo? Dla firm, które ze względu na swoją ofertę lub strategię marketingową potrzebują niestandardowej strony internetowej.

Komu zlecić budowę strony WWW?

Jak wspomniałem, cena strony internetowej zależy od jej zaawansowania ilościowego i technologicznego oraz od wykonawcy lub ceny oprogramowania do samodzielnego użytku.

Budowę strony internetowej możesz zlecić profesjonalnej agencji lub wolnemu strzelcowi (tzw. freelacerowi) albo – jeśli masz czas i umiejętności – zbudować ją samodzielnie w kreatorze stron WWW lub przy użyciu systemu zarządzania treścią (CMS).

Przyjrzyjmy się każdej z tych możliwości.

Kreator stron WWW

To rozwiązanie dla firm, które nie oczekują wiele od swojej strony internetowej. W kreatorze stron WWW zbudujesz prostą witrynę na podstawie standardowego szablonu. Nie zapłacisz za to wiele. Niestety, w przyszłości nie będziesz mógł rozwinąć tego projektu, co znacznie utrudnia rozwój.

System CMS

Na rynku dostępne są 3 najpopularniejsze rodzaje CMS-ów. SaaS (tzw. CMS-y chmurowe), Open Source (z otwartym kodem źródłowym) oraz dedykowane. Bez wątpienia najdroższym i najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem są CMS-y dedykowane.

Profesjonalna agencja digital

To najbardziej elastyczne rozwiązanie. Ty dogadujesz się z agencją i ustalasz, jak ma wyglądać strona i ile jesteś w stanie zapłacić. Cena zależy od oferty. Niektóre firmy poza budową strony zajmują się także opieką – dbają o jej bezawaryjne działanie i aktualizacje, a także skupiają się na działaniach SEO, które pozytywnie wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Freelancer

Współpraca z wolnym strzelcem jest mniej przewidywalna. Jeśli dobrze trafisz, za dobrą cenę stworzy dla Ciebie przyzwoitą witrynę. Zazwyczaj gorzej jest z późniejszymi zmianami i aktualizacjami. W tym przypadku rozstrzał cenowy jest tak duży, że trudno mówić o konkretach. Jak to mówią, „kwestia do dogadania”.

Od czego zależy cena strony internetowej? Podsumowanie

Cena strony internetowej zależy od wielu czynników, do których zalicza się:

  • to, kto będzie wykonawcą stron WWW – zlecisz jej zrobienie czy zbudujesz samodzielnie,
  • poziom rozbudowania strony – czy będzie to rozwiązanie typu One Page, czy witryna z wieloma podstronami (Multi Page) albo sklep internetowy,
  • technologia, w jakiej zbudowano stronę,
  • poziom zaawansowania funkcji dostępnych na stronie.

Każda firma ma swoje potrzeby i cele. Jak widzisz, możliwości jest cała masa. Teraz czas przeanalizować je wszystkie i wybrać rozwiązanie odpowiednie pod każdym względem dla Twojej działalności.

Sprawdź ofertę na stronie WeNet.pl.