Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie zarówno jednoosobowej działalności, jak i dużych przedsiębiorstw bez telefonu. Który rodzaj usługi będzie lepszy dla firmy: telefonia stacjonarna czy mobilna? I jak wybrać odpowiednią ofertę?
Telefon w firmie: stacjonarny czy mobilny?
Telefonia stacjonarna, mimo że w domach staje się już rzadkością, nadal może odgrywać ważną rolę w przedsiębiorstwie. Z drugiej strony, trudno wyobrazić sobie nowoczesną firmę bez telefonu komórkowego. Co będzie więc lepsze? Nie istnieje jedna, prawidłowa odpowiedź. Wybierając opcję telekomunikacyjną dla swojej firmy, należy dokładnie przeanalizować zalety i ograniczenia dostępnych rozwiązań. Zastosowanie każdego z nich wynika zaś m.in. z rodzaju działalności, ilości pracowników oraz potrzeb biznesowych.
Telefon stacjonarny - zalety
Telefonia stacjonarna to tradycyjna usługa, która umożliwia przeprowadzanie wyłącznie połączeń głosowych. Wymaga ona instalacji linii telefonicznej pod wskazanym adresem i nie oferuje mobilności (z przypisanego numeru korzystasz tylko w danym miejscu). Jakie są jej zalety?
- wysoka jakość połączeń,
- stabilność zasięgu,
- bezpieczeństwo,
- możliwość stworzenia centrali telefonicznej.
Telefon stacjonarny może być przewodowy lub bezprzewodowy. W większych firmach służy przede wszystkim do komunikacji wewnętrznej pomiędzy poszczególnymi działami lub osobami. Sprawdza się w takich miejscach jak biura, hotele, centra obsługi klienta, placówki samorządowe i instytucje publiczne. Obecność telefonu stacjonarnego kojarzy się z eleganckimi biurami, wpływa więc pozytywnie na wizerunek firmy. Z punktu widzenia pracownika ułatwia także postawienie granic między życiem zawodowym, a osobistym.
Kiedy przydaje się telefonia mobilna?
Telefonia mobilna działa w oparciu o sieci bezprzewodowe. Dzięki temu można wykonywać i odbierać połączenia w dowolnym miejscu, pod warunkiem że dostępny jest tam zasięg danej sieci. Takie rozwiązanie jest szczególnie doceniane przez osoby pracujące w terenie lub odbywające częste podróże służbowe.
Korzyści z telefonu komórkowego w pracy to także możliwość wysyłania SMS-ów oraz dostęp do Internetu. Wzrasta dzięki temu ilość kanałów komunikacyjnych, co ułatwia wykonywanie obowiązków zawodowych. W zależności od wybranego abonamentu, połączenia i SMS-y mogą być nielimitowane, a różnorodne usługi dodatkowe (np. pakiet internetowy) upraszczają dobranie oferty do swoich potrzeb. Kolejną zaletą jest większa dostępność pracowników, z którymi skontaktujesz się, nawet jeśli przebywają poza biurem.
Jak wybrać ofertę telefonii stacjonarnej i mobilnej dla firm?
Decydując się na telefon stacjonarny, należy zastanowić się nad sposobem przekazywania sygnału: ISDN lub VoIP. Pierwszy z nich to standardowa transmisja danych, odbywająca się za pośrednictwem linii telefonicznej. VoIP jest zaś nowoczesną usługą, umożliwiającą przesyłanie połączeń przez Internet. Warto również zwrócić uwagę na bogatą ofertę dodatkowych funkcji, takich jak menu głosowe, opcja tworzenia central telefonicznych oraz wsparcie techniczne.
W przypadku telefonii mobilnej liczy się wysoki standard łączności (dzięki niemu nie musisz martwić się o zasięg). Ogromne znaczenie ma też różnorodność pakietów, które łatwo dopasujesz do specyfiki swojej firmy. Z perspektywy przedsiębiorcy, ważna będzie także możliwość wzięcia telefonu dla pracownika w dzierżawę (abonament nie jest wtedy przypisany do konkretnego modelu). Zarządzanie finansami ułatwią z kolei przejrzyste zasady i nielimitowane połączenia.
Postaw na skuteczną komunikację w biznesie
Płynna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie wymaga posiadania zarówno telefonu stacjonarnego, jak i komórkowego. Wybierając usługodawcę, należy zatem sprawdzić, czy udostępnia klientom biznesowym różne rodzaje telefonii. Przykład? INEA oferuje abonament komórkowy, a także telefon stacjonarny dla firm. W telefonii mobilnej możesz tu m.in. aktywować usługę z numeracją INEA lub przenieść numer na firmę, skorzystać z dzierżawy telefonu oraz otrzymać nielimitowane rozmowy i SMS-y. Ogólnopolski zasięg sieci Play gwarantuje zaś stabilność usługi. Telefonia stacjonarna to natomiast zarówno technologia VoIP, jak i standardowe połączenie ISDN. Usługi dodatkowe to m.in. eCentrale, menu głosowe, Call Center oraz telekonferencje. O idealne dostosowanie usług do potrzeb firmy zadba z kolei dedykowany opiekun biznesowy.