Kampanie AdWords (obecnie Google Ads) to jedna z najskuteczniejszych reklam w Internecie, dzięki którym można znacznie zwiększyć widoczność swojej marki w sieci. Jak działają i jakie korzyści przynoszą firmom, sklepom internetowym i osobom, którym zależy na sporym ruchu na własnej witrynie?
Linki sponsorowane – co to takiego?
Widoczność w Internecie jest niezbędna, jeśli chcemy, by nasza marka zyskała wielu nowych klientów i stała się bardziej rozpoznawalna. Trudno ją jednak osiągnąć, nie przychodzi bowiem samoistnie – nie możemy więc liczyć na to, że potencjalni klienci sami znajdą naszą stronę internetową, jeśli nie podejmiemy pewnych ważnych działań. Chodzi o skuteczne pozycjonowanie witryny, czyli sprawienie, że będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania popularnej wyszukiwarki, np. Google. Dzięki temu użytkownik sieci, który będzie zainteresowany daną tematyką, z łatwością znajdzie stronę należącą do naszej firmy, co zwiększy nasze szanse na zyskanie nowego klienta oraz zaistnienie w świadomości odbiorcy.
Widoczność w wyszukiwarce można uzyskać na dwa sposoby – za pomocą pozycjonowania, które wpływa na naturalne wyniki wyszukiwania (takie, których nie można kupić) oraz kampanie AdWords Warszawa – tzw. linki sponsorowane, czyli płatna reklama w Google, wyświetlająca się ponad naturalnymi wynikami.
Linki sponsorowane wyglądają tak samo, jak organiczne wyniki wyszukiwania, są tylko oznaczone zielonym lub żółtym napisem „reklama”, znajdującym się w lewym dolnym rogu pod linkiem do strony. Dzięki temu są wyraźnie widoczne dla osób szukających zagadnień w danej tematyce. To od właściciela strony zależy, na jakie słowa kluczowe chce być widoczny dla klientów, czy reklama ma się wyświetlać w konkretnych godzinach lub lokalizacji, słowem – jaka powinna być grupa odbiorcza dla danej reklamy. Co więcej, linki działają w systemie PPC (pay per click), czyli za reklamę płaci się wtedy, kiedy użytkownik użyje jej, by przenieść się na daną stronę. Sprawia to, że jest to bardzo efektowny i opłacalny sposób zyskania dużej widoczności w sieci.
Kampania AdWords może także obejmować reklamy graficzne, wyświetlane na stronach internetowych oraz reklamy video, wyświetlające się np. w serwisie YouTube.
Jak skorzystać z kampanii Google Ads?
Kampanie Google AdWords są bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowych użytkowników na daną stronę internetową. Aby przyniosły jednak jak największe korzyści i były najbardziej opłacalne, powinny zostać poprowadzone przez specjalistów. Agencje SEO, specjalizujące się w marketingu internetowym, zajmują się prowadzeniem tego typu kampanii. Dobierają odpowiednie parametry do witryny i oczekiwań jej właściciela, zajmują się kwestiami technicznymi, a także raportują klientom skuteczność reklam, w tym ilość nowych wejść uzyskanych dzięki nim na stronę. Co więcej, agencji można zlecić także prowadzenie kampanii SEO, czyli pozycjonowania, które pozwoli na uzyskanie dużej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwarki. Dlaczego ma to znaczenie? Reklamy, takie jak kampanie AdWords, pozwalają na szybkie pozyskanie nowych klientów, jednak nie trwają wiecznie – to byłoby zbyt kosztowne. Skuteczne pozycjonowanie pozwoli za to stale być widocznym dla klientów zainteresowanych tematyką naszej strony.
Warszawa jest świetnym miejscem na szukanie dobrej, doświadczonej agencji SEO, która zajmie się również linkami sponsorowanymi – warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Jakie korzyści przynoszą kampanie AdWords?
Reklama w wyszukiwarce Google to ogromna szansa dla strony internetowej na zyskanie sporej popularności. Ponieważ kampanie AdWords są prowadzone pod konkretną grupę odbiorczą – zarówno za pomocą słów kluczowych, jak i lokalizacji oraz innych parametrów – pozwalają na trafienie do potencjalnych klientów, zainteresowanych daną usługą. Dzięki temu strona zyska wiele unikalnych odwiedzin, ma szansę znacznie wpłynąć na większą ilość zamówień firmy oraz zbuduje solidny wizerunek marki.