Na czym polega pozycjonowanie stron - takie pytanie zadaje wiele osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem internetowym. Nic w tym dziwnego, od lat działania SEO uchodzą za jedne z najskuteczniejszych w branży marketingu internetowego. Mimo, że cena takich usług nie jest niska to śmiało można ją uznać za wartą inwestycji - efekty takich zabiegów utrzymują się bardzo długo. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron internetowych zanim przystąpimy do działania? Odpowiadamy na to pytanie z przedstawicielami Pozycjonowanie Gdańsk - specjalistami w dziedzinie SEO.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowaniem stron internetowych możemy określić wszystkie działania podejmowane, by poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Mimo, że mowa jest o wszystkich dostępnych wyszukiwarkach, to w rzeczywistości pozycjonowanie odnosi się tylko do jednej - Google. Nic w tym dziwnego, z jej usług korzysta ponad 95% internautów.
Same działania podejmowane w celu wywalczenia lepszych pozycji w Google możemy podzielić na dwie grupy. Jest to optymalizacja On-site i Off-site. Pierwszy rodzaj dotyczy wszelkich zmian, które podejmowane są w obrębie witryny internetowej i dotyczą one głównie technicznych jej elementów. Przykładem takich zadań jest ustrukturyzowanie nagłówków, poprawa szybkości ładowania się strony, czy też nadanie meta description i titul każdej stronie.
Przy zadaniach Off-site najczęściej mówimy o pozyskiwaniu linków przychodzących do witryny (link building). To właśnie duża ilość wartościowych odnośników do danej strony najlepiej buduje jej wiarygodność, a przede wszystkim poprawia ranking, który finalnie decyduje o kolejności w wynikach wyszukiwań. Pozyskiwaniem linków zajmują się specjalistyczne agencje SEO, jak na przykład Pozycjonowanie Gdańsk.
Dlaczego pozycjonowanie jest konieczne?
Trudno sprzedać coś na placu targowym, jeśli nasze stanowisko jest niewielkie, mało widoczne lub schowane, gdzieś na uboczu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku rywalizacji na rynku internetowym - ciężko coś sprzedać, jeśli nas nie widać. W tym, żeby klienci dostrzegli naszą ofertę pomaga właśnie pozycjonowanie.
Żeby klienci trafili na naszą stronę internetową, najlepiej jeśli trafimy do TOP 10 wyników danej frazy. Wynika to z prostego faktu - 11 pozycja jest już na drugiej stronie, na którą zagląda zaledwie 5% użytkowników wyszukiwarki Google. Im jesteśmy wyżej, tym większa szansa na to, że potencjalni klienci odwiedzą naszą witrynę - ponad 70% z nich wybiera propozycje z TOP 3 wyników.
W liczbach doskonale widać, jak konieczne jest pozycjonowanie strony, by ktoś na nią trafił. Bez odpowiedniej ilości odwiedzających trudno będzie zrealizować plany sprzedażowe - ma to szczególne znaczenie w przypadku e-commerce.
Dobre praktyki pozycjonowania w 2019 roku
Algorytmy Google nieustannie ulegają zmianom i poprawką, tak żeby wyszukiwarka mogła dostarczać odbiorcom wyniki wyszukiwań najbardziej zbliżone do ich oczekiwań. Na co warto położyć nacisk w SEO w 2019 roku?
Kluczem do sukcesu jest odpowiednia treść. Oferowanie odbiorcom materiałów i tekstów wysokiej jakości, które pomogą rozwiązać ich realne problemy jest wysoko cenione. Między innymi dlatego, tak dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju blogi, poradniki, czy też teksty specjalistyczne zamieszczane na stronie. Ich wartość merytoryczna zatrzyma użytkownika na stronie i zachęci do podzielenia się linkiem z najbliższymi - to najlepszy sposób na budowanie naturalnego linkowania.