Samodzielne pozycjonowanie stron to bardzo duże ryzyko, które wiąże się nie tylko z brakiem wysokich pozycji, ale nawet ukaraniem strony przez Google (w przypadku działań niezgodnych z wytycznymi). Jeżeli jednak masz ambicję, by samodzielnie zadbać o SEO w swojej firmie albo chcesz poznać podstawy pozycjonowania, przygotowaliśmy dla Ciebie 7 czynników, na które musisz zwrócić uwagę, aby pozycjonowanie sklepu, firmowej strony czy bloga w ogóle było możliwe.

Spraw, by pozycjonowanie strony było skuteczniejsze – dzięki tym 7 czynnikom!

Czynnik 1 – Słowa kluczowe

Słowa kluczowe od zawsze były podstawą SEO i wciąż mają fundamentalne znaczenie, choć z roku na rok ich rola ewoluuje. Dzięki odpowiednio dobranym wyrażeniom sprawisz, że Twoja strona wyświetlać się będzie w Google na konkretne hasła, wpisywane przez użytkowników. Aby pozycjonowanie stron było jak najskuteczniejsze, niezwykle istotne jest wybranie tych najbardziej pasujących wyrażeń – również z długiego ogona!

Pamiętaj przy tym, by zastosowane keywordsy były jak najbardziej naturalne. Nie musisz umieszczać ich bardzo wiele – Google docenia bowiem dzisiaj fakt, że w tekście znajdują się również synonimy słów kluczowych i słowa, powiązane tematycznie z artykułem. Dlatego też używaj ich na równi z wyrażeniami kluczowymi!

Czynnik 2 – Content

Nie bez przyczyny mówi się, że „content is king” – treści wysokiej jakości są dzisiaj niezwykle pożądane w Internecie, ponieważ to właśnie na ich podstawie Google ocenia, czy Twoja strona jest przydatna użytkownikowi i będzie w stanie spełnić jego oczekiwania. A to tylko krok do tego, by pozycjonowanie strony internetowej było efektywne. Pamiętaj, że content to nie tylko teksty, ale również zdjęcia, grafiki czy dokumenty, które również będą przydatne internautom, odwiedzającym Twoją witrynę.

Czynnik 3 – Linki

Linki zewnętrzne i wewnętrzne to kolejna rzecz, która jest fundamentalna dla pozycjonowania stron WWW – musisz więc zadbać o to, aby do Twojej witryny linkowały jak najlepsze strony. W ten sposób budujesz popularność oraz autorytet swojej witryny i masz większe szanse na wysokie pozycje strony w Google. Pamiętaj też o linkach w obrębie witryny – te również mają pozytywny wpływ na SEO.

Czynnik 4 – Audyt strony internetowej

Aby pozycjonowanie sklepu czy witryny było możliwe, musisz przeprowadzić audyt – sprawdzić, jak wyglądają metatagi, nagłówki, jak szybko ładuje się strona i czy nie zawiera błędów. Tylko taka analiza pozwoli Ci naprawić wszelkie niedociągnięcia i zrobić pierwszy krok do tego, by witryna rankingowała wysoki w SERP.

Czynnik 5 – Responsywność strony

Google wymaga dzisiaj, by każda strona internetowa była dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych i działała perfekcyjnie zarówno na telefonach, jak i tabletach. Nie ma w tym niczego dziwnego – to właśnie na komórkach przeglądamy Internet najczęściej i Google robi wszystko, aby obsługa wyszukiwarki oraz witryn, była jak najlepsza. Chcesz, aby pozycjonowanie strony było skuteczne? Pamiętaj o jej responsywności!

Czynnik 6 – Analiza wyników

Pamiętaj też, by regularnie sprawdzać, jakie efekty daje Twoje pozycjonowanie. Sprawdzaj pozycje poszczególnych słów kluczowych, monitoruj ruch na stronie i dowiedz się, jak użytkownicy zachowują się w witrynie. Wszystko to będzie możliwe dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs czy Majestic.

Czynnik 7 – Analiza konkurencji

Zapominają o tym nawet specjaliści SEO, a to właśnie analiza konkurencji jest bardzo często punktem wyjścia do stworzenia odpowiedniej strategii SEO. Pamiętaj o tym, a Twoje pozycjonowanie w Google będzie skuteczniejsze!

Pozycjonowanie stron – 7 czynników, o które musisz zadbać