Portale zaliczane do social media, czyli Facebook, Instagram, czy też ostatnio bardzo popularny LinkedIn to dość duży obszar aktywności osób, które mogą być Twoim potencjalnym Klientem lub siatką wzajemnych powiązań w biznesie. Niesamowita siła i potencjał kryją się za tymi portalami społecznościowymi. Zapraszamy do lektury.
Na początek przyjrzyjmy się konsekwencjom braku profilu firmowego na Facebooku
Czy wyobrażacie sobie, że znana marka nie posiada swojego profilu Facebookowego? Co by się stało, gdyby całkiem zignorować potrzeby klientów bycia w ciągłym kontakcie w social media? Z pewnością wcześniej czy później doprowadziłoby to do sytuacji, w której powstałyby nieoficjalne profile, stworzone przez użytkowników, którzy nie mają nic wspólnego z daną marką. Mogą to być profile niekoniecznie utrzymane w pozytywnym tonie, a sama kontrola przebiegu informacji będzie niemożliwa, więc każdy będzie w stanie zamieścić swoją opinię i bez udziału firmy budować negatywną markę dla danej firmy. Zadbanie o zdrowy i przyjazny klimat na Fanpage, który jest w posiadaniu firmy pozwoli utrzymać pozytywne wrażenie wśród potencjalnych śledzących profil.
Również osoby przekonane do tego, że właśnie odnalazły oficjalny profil będą raczone informacjami, nad którymi firma nie będzie mieć kontroli. Jeśli nawet firma zadba o to, aby w wyszukiwarce Google utrzymywać dobry trend ocen, to nie oznacza, że w przypadku Facebooka będzie tak samo. Stworzenie własnego firmowego profilu w mediach społecznościowych oraz prowadzenie go zgodnie z regulaminem i obowiązującymi trendami może już na samym początku sprawić trudności, dlatego zawsze warto wspomóc się współpracą ze specjalistyczną agencją marketingową oferującą prowadzenie firmowego fanpage.
Budowanie świadomości marki za pomocą social media - to się opłaca!
Na czym opiera się budowanie zaufania? Głównie na interakcji z klientami. Jeśli pojawi się jakiś problem lub potrzeba – firma jest w stanie szybko odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości. Tak naprawdę profil na portalu społecznościowym nie służy do tego, aby bezpośrednio zachęcać ludzi do kupna wybranych produktów lub prowadzić sprzedaż i ogłaszać promocje. Służy głównie temu, aby budować świadomość o marce i tworzyć w potencjalnych klientach zaufanie. Dlatego też Fanpage służy do przekazywania informacji niekoniecznie całkowicie związanych z działalnością firmy, ale również do tworzenia społeczności osób, które aktywnie udzielają się w komentarzach i zostawiają polubienia, a nawet dzielą się ciekawymi artykułami i tekstami ze swoimi znajomymi.
Natomiast w kwestii świadomości marki – jeśli firma jest otwarta i publikuje ciekawostki związane z pracownikami lub tym jak przebiega produkcja danego produktu, to tym bardziej ludzie są świadomi tego, jak wygląda to od drugiej strony i dzięki otwartości są pozytywnie nastawieni do przedsiębiorstwa.