Uczniowie nagrodzeni w konkursie Aktywna Klasa - nagrody i szkolenia w Jaworznie

Podczas uroczystości w Jaworznickim Laboratorium Biznesu przyznano nagrody dla klas, które najlepiej promowały aktywność fizyczną i integrację w szkołach. Wydarzenie odbyło się pod auspicjami miejskich organów zajmujących się pożytkiem publicznym i profilaktyką. Zainteresowanie konkursem zgłosiło osiem placówek z różnych części miasta, a dzień zamknęło szkolenie dla pedagogów. Relacja z sali pokazuje, że to było nie tylko wręczenie nagród, ale i praktyczne wsparcie dla nauczycieli.
- Nagrodzone klasy i przebieg konkursu Aktywna Klasa
- Szkolenia i warsztaty dla nauczycieli w Jaworznie
Nagrodzone klasy i przebieg konkursu Aktywna Klasa
W rywalizacji o tytuł najlepszej klasy w promocji aktywności fizycznej wzięło udział osiem szkół z Jaworzna:
- Szkoła Podstawowa nr 14
- Szkoła Podstawowa nr 22
- Szkoła Podstawowa nr 3
- Szkoła Podstawowa nr 6
- Szkoła Podstawowa nr 20
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
- Szkoła Podstawowa nr 21
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2
Komisja konkursowa, powołana przez organizatorów, oceniła przygotowane prezentacje multimedialne. W składzie komisji znaleźli się: Łukasz Nowak (Przewodniczący Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego), Czesław Brandys (Wiceprzewodniczący GRDPP), Marta Wrońska (Sekretarz GRDPP), Monika Włodarczyk-Raczek, Tomasz Sędor, Anna Lichota oraz Katarzyna Florek. Komisja swoje prace zakończyła w dniu 17 marca 2025 r., po czym wyłoniła laureatów.
Wyróżnione zostały placówki, które zaprezentowały najbardziej przekonujące i angażujące pomysły:
- I miejsce – Szkoła Podstawowa nr 21 z Jelenia otrzymała nagrodę rzeczową o wartości do 1 500,00 zł.
- Wyróżnienia – Szkoła Podstawowa nr 20 z Byczyny oraz Szkoła Podstawowa nr 22 z Jelenia otrzymały nagrody rzeczowe każda do wartości 800,00 zł.
Szkolenia i warsztaty dla nauczycieli w Jaworznie
Po oficjalnej części organizatorzy zorganizowali program szkoleniowy pod nazwą Projekty z profilaktyki, skierowany do pedagogów szkolnych i nauczycieli. Wykład o roli pedagoga w systemie pomocy rodzinom dotkniętym problemem alkoholowym wygłosił Robert Lemański – wieloletni pracownik PARPA, trener i autor programów profilaktycznych.
Kolejna prezentacja, zatytułowana „Młodzież w kryzysie i w relacjach - jak wspierać zdrowie psychiczne w zmieniającym się świecie”, została przeprowadzona przez Dominikę Kajdas–Ciupek, psycholog i terapeutkę z Centrum Psychoterapii i Rozwoju SELF. Spotkanie zakończyły praktyczne warsztaty prowadzone przez zespół tego centrum, podczas których uczestnicy pracowali w grupach, wymieniając doświadczenia i szukając rozwiązań do zastosowania w szkołach.
Organizatorami konkursu byli Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, które połączyły nagradzanie inspirujących inicjatyw z ofertą szkoleniową dla kadry pedagogicznej.
na podstawie: UM Jaworzno.
Autor: krystian