W celu sprawdzania wszystkich możliwości pozycjonowania stron i wykrycia ewentualnych nieprawidłowości w tym zakresie przeprowadza się audyt SEO. Prowadzą ją agencje interaktywne, z którymi podejmuje się współpracę w aspekcie stworzenia i optymalizacji witryny internetowych. Podczas tego audytu nierzadko pojawia się błąd, który powtarzając się potrafi zniechęcić odbiorców, a w skrajnych przypadkach również roboty Google.
Czym jest błąd 404?
Wystąpienie błędu 404 uniemożliwia użytkownikowi wejść na daną stronę, gdyż serwer nie jest w stanie odnaleźć poszukiwanego stylu. Czasami wystąpienie tego komunikatu jest mylone z innym, o treści "serwer not found". Ten informuje o tym, że użytkownik w ogóle nie ma połączenia z serwerem. Specjaliści z zakresu SEO są zgodni w kwestii tego, że występowanie błędu 404 ma szkodliwy wpływ na działanie całej witryny, a głównie ich pozycjom w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownik, który przez to nie może sprawdzić treści strony porzuca ją i otwiera inną. To z kolei widzą roboty wyszukiwarki, w których zwraca się uwagę na wskaźnik odrzuceń. Błąd 404 ponadto negatywnie rzutuje na wizerunek danej firmy, łatwo można wysnuć wniosek, że strona jest bezużyteczną, więc w kolejnych dniach ją po prostu omijają. Tym sposobem może notować spadek skuteczności, a to z kolei prowadzi do wzrostu frustracji.
Wpływ błędu 404 na pozycjonowanie
Zasadniczo algorytmy Google nie przeszukują witryn w regularnych odstępach czasu, dlatego jednorazowe natrafienie na błąd 404 nie wywoła żadnych większych problemów. Natomiast notoryczne pojawianie się takiego problemu może mieć już negatywny skutek, gdyż wyszukiwarka uznaje wówczas stronę za bezwartościową. W takich sytuacjach należy witrynę zmodernizować i sprawdzić, czy sytuacja na niej się nie powtarza. Jeżeli tak, problemem może być na przykład jedna linijka kodu źródłowego. Ciekawym spojrzeniem na błąd 404 jest to, na które zwróciła uwagę agencja https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-katowice. Jak się okazuje, w niektórych przypadkach komunikat o błędzie może spotkać się ze wzrostem zainteresowania i pozostania na stronie, a może nawet przekazania danych kontaktowych. Do osiągania takich korzyści przyda się nawet niewielka dawka kreatywności, a konkretnie pomysłu na formę komunikatu o błędzie.