Jak pozycjonować salon kosmetyczny, fryzjerski?

Dzisiaj, gdy w biznesie jest tak duża konkurencja, trzeba przedsięwziąć wszelkie możliwe działania, by ją wyprzedzić. Dla e-commerce ważne jest pozycjonowanie, aby w wynikach wyszukiwania pojawić się jak najwyżej. A co w przypadku lokalnych biznesów, jak salony kosmetyczne i fryzjerskie? Czy warto je pozycjonować? Jeśli tak, to jak tego dokonać?

Pozycjonowanie w branży beauty

Zarówno salony fryzjerskie, jak i gabinety kosmetyczne, można zaliczyć do branży beauty. Ich misją jest zaoferowanie klientom usług, które pomogą w pielęgnacji urody. Są to biznesy, które działają przede wszystkim lokalnie. Czy oznacza to, że powinny pozostać off-line? Pod żadnym pozorem! Dzisiaj, gdy wszystkiego szukamy w sieci, prowadząc biznes, trzeba być widocznym w Internecie. Nawet jeśli jest to przedsiębiorstwo działające lokalnie i oferujące usługi, a nie produkty. A jak zaistnieć w sieci, gdy prowadzi się salon kosmetyczny lub fryzjerski? Na Bizzit.eu radzą, by działając w branży beauty, zacząć od stworzenia wizytówki w Google Moja Firma i własnej strony internetowej. To powinny być pierwsze kroki, gdy chce się promować w sieci biznes lokalny. Co jeszcze można zrobić?

Pozycjonowanie lokalne salonu kosmetycznego, fryzjerskiego

Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma to podstawa w przypadku lokalnych biznesów. Pozwala na wyświetlanie informacji o prowadzonym salonie fryzjerskim lub gabinecie kosmetycznym nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale i na mapach Google. Co więcej, w opisie firmy można umieścić nie tylko dane adresowe i kontaktowe, ale też opis działalności. To doskonałe miejsce na frazy kluczowe. Co to takiego? To słowa, które wpisują w wyszukiwarce internauci, gdy czegoś szukają. Przykładem fraz kluczowych może być „salon kosmetyczny Jaworzno”, ale i „fryzjer Jaworzno Szczakowa” czy „mezoterapia igłowa Jaworzno”. Widać więc, że przy tego typu biznesach sprawdzają się przede wszystkim frazy lokalne. Warto umieścić je w wizytówce Google Moja Firma, ale nie tylko.

Najwięcej możliwości daje własna strona internetowa. Tam można umieścić nie tylko te dane, co w Google, ale znacznie więcej contentu, który wzbogacony frazami kluczowymi sprawi, że strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. O czym mowa? Na stronie www salonu fryzjerskiego czy gabinetu kosmetycznego można umieścić opisy oferowanych usług, ale też utworzyć bloga z poradnikami, umieszczać aktualności, tworzyć galerię zdjęć. Dzięki temu nie tylko wspiera się reklamę i wpływa na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale też buduje się wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a to przekłada się na zaufanie klientów.

Posiadając stronę internetową, można dodać do niej odnośnik w Google Moja Firma, ale nie tylko. Z powodzeniem można własną witrynę pozycjonować. Jak? Można utworzyć wizytówki w katalogach firm, aby zdobyć linkowanie. Warto też kierować ruch na stronę z innych miejsc. Jakich?

Social media a pozycjonowanie branży beauty

Dzisiaj większość z nas korzysta z mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter, ale też Pinterest, TikTok, czy YouTube wypełniają nam każdą wolną chwilę. Właśnie dlatego nie można przejść koło nich obojętnie. Media społecznościowe pozwalają być w stałym kontakcie z klientami salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego, ale to nie wszystkie ich zalety. To właśnie w social mediach można udostępniać linki do contentu dodanego na stronie, by skierować tam ruch. Każde wejście na witrynę firmy jest cenne. Nawet jeśli internauta skieruje się tam z Facebooka. Dobrze więc, myśląc o pozycjonowaniu, postawić na wszystkie dostępne kanały dotarcia do klienta.