Pozycjonowanie stron – jak dobrać słowa kluczowe?

Reklama online przez pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO wyróżnia się wysoką skutecznością oraz przystępnymi cenami. Dzięki niej można promować różne strony – firmowe, lokalne, sklepy online czy serwisy. Aby osiągnąć optymalne efekty w pozycjonowaniu, duże znaczenie mają słowa kluczowe. Wyjaśniamy, czym są i jak są dobierane!

Co to są słowa kluczowe?

Słowami kluczowymi w pozycjonowaniu, czyli SEO określa się rodzaj słów, które wykorzystywane są do promocji stron internetowych.

Słowa te, również określane jako frazy kluczowe albo keywords w języku angielskim, wykorzystywane są na promowanej strony internetowej oraz podczas tworzenia innych treści do jej promocji.

Właściwie dobrane słowa kluczowe wspierają również content marketing – marketing treści, który powiązany jest z pozycjonowaniem, a także social media marketing – reklamę w mediach społecznościowych.

Jak dobierać słowa kluczowe?

Dobór odpowiednich słów kluczowych powinien bazować na zawartości strony internetowej oraz na celach, jakie pragnie się osiągnąć przez pozycjonowanie stron internetowych.

Słowa te można podzielić na różne kategorie, między innymi na słowa ogólne, proste, ale też złożone, tak zwane long-tail, czyli długiego ogona. Słowa te mogą mieć również charakter branżowy, zakupowy. Stosowane są też lokalne frazy kluczowe, które zawierają nazwy miast, regionów, co pomaga w lokalnym pozycjonowaniu stron.

Wybór słów może bazować na wykorzystaniu różnych narzędzi, na przykład:

  • planera słów kluczowych udostępnianego przez Google
  • podpowiedzi w wyszukiwarce Google
  • zewnętrznych narzędzi – bezpłatnych oraz płatnych, na przykład jak Senuto, Semstorm, SurferSEO, Ahrefs

Narzędzia przeznaczone do doboru słów kluczowych wybierają te, które są związane z daną stroną internetową i pozwolą na jej skuteczną promocję z wykorzystaniem SEO. Osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie dobiera je wtedy tak, aby osiągnąć najlepsze efekty reklamy.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Podczas dobierania słów kluczowych duże znaczenie ma również sprawdzenie ilości wyszukiwań. Im jest ich więcej, tym słowo jest częściej wyszukiwane w internecie, ale też bardziej konkurencyjne w promocji.

Do sprawdzenia ilości wyszukiwań słów wykorzystuje się również wspomniane wyżej narzędzia. Pokazują one wtedy, jak często wyszukiwane są dane słowa przez internautów i prezentują również zmiany w wyszukiwaniach, co pozwala na efektywniejsze zaplanowanie reklamy.

Chcesz uzyskać więcej porad dotyczących SEO? Zajrzyj już teraz na blog o pozycjonowaniu, który w całości poświęcony jest tej metodzie reklamy online i zdobądź nową wiedzę!